Hotline: 0944 004 666 - info@vina-aspire.com
Tìm kiếm
| | | | | | | |
| | | | | |
 Tư vấn, cung cấp các giải pháp, sản phẩm, dịch vụ về Công nghệ thông tin
Cung cấp, tư vấn các sản phẩm, giải pháp về An ninh mạng, an toàn và bảo mật thông tin
Tư vấn, cung cấp Phần mềm, Giải pháp Quản trị Doanh nghiệp
 
Tư vấn, tuyển dụng, đào tạo, phát triển, cung cấp nguồn nhân lực, cho thuê lại lao động

Điện mặt trời

Cung cấp thiết bị, giải pháp công nghệ, DV kỹ thuật cho ngành Dầu khí, hóa dầu và điện lực

 

562.135
 

"Thế giới thuộc về những ai sống có nhiệt huyết, say mê và có khát vọng cháy bỏng - Ralph Waldo Emerson" - " Công việc luôn tự mở rộng ra để chiếm đủ thời gian được ấn định cho nó - Định luật PARKINSON " - "Hãy nghiền nát nỗi sợ hãi và học hỏi mọi điều bạn muốn" - "Điều kiện quan trọng nhất để thành công là yêu công việc của mình, như vậy tuy làm hàng giờ mà vẫn có cảm tưởng mình chỉ giải trí - David M.Goodrich" -  "Tuổi trẻ không phải là một giai đoạn của Cuộc Sống mà là một trạng thái của Trí Tuệ-Tâm Hồn- Nguyễn Tất Thịnh" - "Thử thách của thành công không phải là ở chỗ ta làm gì khi ở đỉnh cao mà là khả năng vươn lên mức nào sau khi đã rơi tận đáy. -  George S.Patton " - "Khi đặt một mục tiêu, đừng đặt thấp hơn khả năng của bạn. Ít người đạt được mục tiêu cao hơn mục tiêu họ đặt ra  - Patricia Harris" - "Một người có thể thành công ở hầu hết mọi lĩnh vực mà anh ta thể hiện lòng nhiệt tình vô hạn - Saclơ Suýt" - "Cần nhớ là chúng ta tồn tại để làm gì và chúng ta đang cố đạt tới cái gì - Gie-xin-ski" - "Đừng thương tiếc hôm qua, đừng đợi ngày mai, đừng lảng tránh hôm nay.- Ngụ ngôn Pháp" - "Gieo hành vi bạn sẽ gặt thói quen, gieo thói quen bạn sẽ gặt tính cách, gieo tính cách bạn sẽ gặt số phận. – Khuyết danh" - "Đường tuy gần không đi không bao giờ đến, việc tuy nhỏ không làm chẳng bao giờ nên. - Tuân Tử" - "Thất bại không phải là vấp ngã mà là cứ nằm lì sau khi ngã. - M.A.Carrera" - "Sự thành công cho ta thấy một mặt của cuộc đời. Thất bại cho ta thấy nốt mặt kia của nó. - T.Catôn" - "Cần phải lựa chọn một cách nghiêm ngặt xem nên học gì và không nên học gì. - Tônxtôi" - "Ngày nào mà bạn không bổ sung cho vốn hiểu biết của bạn dù chỉ một mẩu kiến thức nhỏ nhưng mới mẻ với bạn thì bạn hãy coi đó là một ngày mất đi vô ích, không thể lấy lại được. - Xta-ni-lap-xki" - "Loài người thích chinh phục những ngọn núi hùng vĩ, những dòng sông bất tận, và cả vũ trụ bao la. Thế nhưng, có mấy ai khám phá được hết bí ẩn trong chính con người mình. - St. Augustine" - "Chúng ta tạo nên cuộc sống từ những điều nhận được, nhưng chúng ta thực sự làm nên cuộc đời chính từ những điều mà chúng ta cho đi - Winston Churchill" - "Nếu trong bạn trước giờ vẫn chưa có được ngọn lửa đam mê thắp sáng, thì bạn phải thổi bùng nó lên -  Vince Lombardi " - "Hãy mạo hiểm những gì đã được tính toán kỹ. Điều này khác xa so với sự liều lĩnh - Tướng George S. Patton, Jr." - "Sống với mạo hiểm có nghĩa là vượt ra khỏi lối mòn, nhảy xuống khỏi vách núi và tạo cho mình đôi cánh để có thể bay lên cao hơn - Ray Bradbury" - "Vấn đề tinh tế khó nhận ra nhất là ở chỗ, nếu bạn không dám mạo hiểm gì cả, thì cuộc sống của bạn đang ở mức mạo hiểm cao nhất đấy - Erica Jong" - "Dù trong bất cứ hoàn cảnh nào, bạn hãy luôn là chính mình – Buckaroo Bonzai" - "Có một số bằng chứng cho thấy người nào ít gặp may mắn lúc đầu đời sẽ có cơ hội thành công hơn những người ngay từ đầu đã có được mọi thứ. Sở dĩ như vậy là vì người ít may mắn phải cố gắng nhiều hơn và nỗ lực nhiều hơn để bảo đảm thành công - Krisana Kritmanorote"

 
Vietnam's Culture

The Culture of Vietnam or culture of the Kinh group which was originated from Northern Vietnam and Southern China is one of the oldest of such in the Asia Pacific region.

Vietnam's Culture

Despite the influence of the big culture of China over the history, the Vietnamese culture has been established with many features which are similar to the cultures in the Eastern Asia and different from the cultures in the South East Asia which was influenced by the Indian cultures (such as Cambodia, Laos and Thailand).
Although the Chinese culture is considered the most external culture influencing on the Vietnamese culture, the Kinh group still remains many own features of its culture. These customs still play crucial roles in the life of Vietnamese people today. Many historians believed that before the influence of the Chinese culture, the DongSon culture which was originated in the Northern Vietnam (and also developed strongly in other areas in the Pacific region) is the first stage of the Vietnamese history.
 
It can be said that the Vietnamese culture is a mixture of many old cutlures and the original Vietnamese culture. Apart from the influence of the Chinese culture, Vietnamese culture is also influenced by the smaller cultures such as Indian and Cham cultures and later on by Western cultures (France, Russia and America)
 
Community organisation

About 70% of Vietnamese currently live in rural areas, and although many are being influenced by the process of a growing economy, rural tradition and customs still play a vital role in shaping the national culture. The Vietnamese community is organised into villages. A village is a close and structured “organisation”. A village usually has a “communial house” (đình làng) which commemorates the founder (thanh hoang) of the village and is also a place for the village gathering, meetings or for organisating important events and festivals. A village is often bounded by the bamboos and has a gate. There is also a cay da, a swell, a big playing ground and even a communal padoga. The playing ground of the village house is the place for community gathering or important activities or the community. Leaders of the villages who are often the oldest or richest people in the community are respected. Each village always has its own “law” or principles. The image of a village demonstrate all good or negative features of the Vietnamese culture during the “Feudal time” (phong kien).

A village includes many families. Family in Vietnam is refered to a big family covering different generations living together in a house. Families are casted into different positions in the family hierarchy, the lower position in the family hierarchy need to express honnorifics to signify the status of and show respectful attitudes to the people in higher position in the family hieararchy, while people in higher position in the family hieararchy has responsibilities in care and education of the lower level children.
 
Responding culture to the natural environment
 
Since the foundation of the Vietnamese culture is an agriculture based, Vietnamese people have appropriate responding culture to the nature. Vietnamese people have a great understanding of nature, especially good natural conditions as well as experiences in fighting against bad features of the nature for agricultural development. For instance, Vietnamese people know how to use bamboos, Neohouzeaua, woods, rattan for building a house, and catch fishes or get water from rivers or streams or seas for food. In terms of housing architecture, the Vietnamese people has chosen good direction of the house and lands in order to avoid bad weather and harmful wind as well as to face to the solar direction or build a house near a river and stream in order to easily get water for daily life and for agricultural production. Another characteristic in the housing architecture is that it follows the law of “phong-thuy” (geomancy or wind and water). It means that the selection of land and house direction considers the harmonised combination of positions of lands or moutains, wind direction and water sources. This characteristic was well demonstrated in the architecture of the Thanglong royal palace Wall (thanh Thang Long), Ho royal palace Wall and Hue royal palace Wall or well indicated in the “three talents” theoroy of the people “heaven-earth-human in harmonisation”. The responding culture of people to the nature is also demonstrated in the fashion style, products fit seasons, wearing light material during summer and warm material in winter or applied in the production such as water irrigation, weather forecast and what seeds or plants are appropriate to which seasons.
 
Responding culture to the social environment

Since early childhood, Vietnamese people are taught how to follow common moral practice of the nation and follow the Confusion which educate people to accumulate good morality and taking “humanity” as priority, respecting the old and upper level people and protect the lower level people, practicing moral characteristics in order to dedicate to the nation and care for the own families. Vietnamese people have a high spirit of “respecting teachers and emphasizing parental roles principle”. Vietnamese people value roles of parents in giving births and roles of teachers in education. “The first day of the Lunar New Year, going to visit fathers, the second day of the Lunar New Year, visiting mothers, the third day of the Lunar New Year, visiting teachers”. Vietnam during the feudal time (phong kien) which means “respected men and looked down women”, this principle caused many unhappiness to the women. After 1945, the Government officially reconigsed the equal roles of men and women.
  
Cuisine

Vietnamese cuisine uses very little oil and many vegetables, and is mainly based on rice, soya sauce, and fish sauce. Its characteristic flavors are sweet (sugar), spicy (serrano peppers), sour (lime), nuoc mam (fish sauce), and flavored by a variety of mint and basil. A traditional meal of the Vietnamese people includes rice, vegetables and fish. It is added by a small bowl of fish sauce as considered a center component in the meal of Vietnamese people.

Vietnam also has a large variety of noodles and noodle soups. Different regions invented different types of noodles, varying in shapes, tastes, colours, etc. One of the nation's most famous type of noodles is phở (pronounced "fuh"), a type of noodle soup originating in North Vietnam, which consists of rice noodles and beef soup (sometimes chicken soup) with several other ingredients such as bean sprouts and scallions (spring onions). This food was originated from Northern Vietnam. There are also many good food from Central and Southern Vietnam, specialising for different areas or regions.
 
Clothing

Vietnamese fashion is much diversified. In feudal Vietnam, clothing was one of the most important marks of social status and strict dress codes were enforced. Commoners had a limited choice of similarly plain and simple clothes for every day use, as well as being limited in the colors they were allowed to use. For a period, commoners were not allowed to wear clothes with dyes other than black, brown or white (with the exception of special occasions such as festivals – New Year, weddings or other particular events), but in actuality these rules could change often based upon the whims of the current ruler.


 
By the tuberose- a famous painting by artist To Ngoc Van
One of the most popular clothes worn by women during the period before the 20th Century was  “ao tu than” or “4 part dress”. Many researchers in this field believe that “ao tu than” might appear during the 12th Century. During 18th Century, the peasants across the country also gradually came to wear silk pajama-like costumes, known as "Áo cánh" in the north and Áo bà ba in the south. The headgear of peasants often included a plain piece of cloth wrapped around the head. For footwear peasants would often go barefoot or simple wooden shoes whereas sandals and shoes were reserved for the aristocracy and royalty. At any important events, men often wore a traditional long dress with 2 pieces in front, a black or grey scarf (khan xep) which was made of silk or cotton tieng around their heads. Differently from the fashion by the ordinary people, fashion of the royal place was much diversified and sofisicated with around 30 styles which were chosen based on different types of festivals or events. Monarchs had the exclusive right to wear the color gold, while nobles wore red or purple.

 


The most popular and widely-recognized Vietnamese national costume is the Áo Dài, which is worn nowadays mostly by women, although men do wear Áo dài on special occasions such as weddings and funerals. This style was originated in the 18th Century or in the Royal period in Hue. Áo dài is similar to the Chinese Qipao, consisting of a long gown with a slit on both sides, worn over silk pants. It is elegant in style and comfortable to wear. Up to now, “ao dai” has been developed and created with different styles in shapes in order to adapt to the current fashion and societal changes. Many people believe that “ao tu than” was actually first version of “ao dai” and then was changed in to “ao ngu than – 5 parts of ao dai” and finally into the current “ao dai”.Thanks to its popularity, “ao dai” has become a symbol for the country, representing the Vietnamese culture.
 
Religion

The major religion in Vietnam is “Tam giao – 3 triangle religion”. Historically, the so-called Tam Giáo ("triple religion"), characterizing the East Asian intricate mixture between Mahayana Buddhism, Confucianism, and Taoism has always had a large impact on Vietnamese society and philosophy. Apart from these religions, there were two other religions which were domestically originated namely Cao Đài and Hoà Hảo. Christian religion accounts for 8% and majority of this religion is following Roman Catholic and other minority of Christian religion follows Potestian religion (as later stage).

The biggest Potestian churches in Vietnam include Phuc Am and Phuc Am Degar. Christian religion which was imported to Vietnam has been also vietnamised to Vietnamese people. The most explicit example of this move is demonstrated in Phat Diem Stone church (Nha tho da Phat Diem Ninh Binh), an architecture mixed between Western churches and curving roof of Vietnamese pagoda architecture. A mixture of Sunni Muslim and Bashi Muslim have been also localised and practiced mainly in the Cham ethnic minority group, however a small number of Veitnamese people also follow Muslum in the South Western part of Vietnam.
 
Tin tức & Sự kiện
  6/2017 – Giao lưu với GS Phan Văn Trường tại Tp.Vũng Tàu

  Vina Aspire - Happy New Year 2017

  Chương trình đào tạo chất lượng cao tại Vũng Tàu 2017

  Khóa học "Kỹ năng Quản lý thời gian" tại Tp.Vũng Tàu

  Khóa học "Quản trị sự thay đổi" tại Tp. Vũng Tàu

  28/7/2016 - Ts Lê Thẩm Dương - chia sẻ chuyên đề Lãnh đạo hiệu quả

  24/12/2016 - Thông báo khai giảng khóa đào tạo “Quản Lý Dự Án Bằng Phần Mềm Primavera P6”

  Đào tạo theo yêu cầu các Doanh nghiệp một cách chuyên nghiệp

  VinaAspire tổ chức Hội thảo giải pháp Hạ tầng CNTT dành cho ngành Dầu khí

  VinaAspire luôn mở cửa đón chào các sinh viên đến thực tập
Tư liệu - Bài viết
  Giải pháp bảo mật, an ninh thông tin cho ngành dầu khí

  Giải pháp bảo mật & an ninh thông tin cho doanh nghiệp Vina Aspire CyberNet System

  Giai phap mang wifi cho khach san, , resort, truong hoc, ky tuc xa, doanh nghiep

  Vina Aspire - An ninh mạng và cơ hội cho các công ty cung cấp dịch vụ quản lý

  Vina Aspire Palo Alto – Thiết bị tường lửa thế hệ mới

  Trả công theo phương pháp 3P

  VinaAspire - Người lao động cần chuẩn bị gì khi Việt Nam gia nhập AEC ( Cộng đồng kinh tế Asean)

  Chúng tôi hân hoan chào đón tất cả những con người tài năng

  KPIs - Hệ thống các chỉ tiêu và đánh giá nhân sự hiệu quả

  Để đánh giá nhân viên hiệu quả hơn
THĂM DÒ Ý KIẾN
Bạn sẽ đầu tư vào lĩnh vực nào sau đây ?
Bất động sản
Vàng
USD
Cổ phiếu
Kinh doanh
FACEBOOK